İletişim | Ana Sayfa
Kamyon Grubu
Kamyonet Grubu
Otobüs Grubu
DMAX
Turkuaz
Anadolu Isuzu’nun otobüs grubunda amiral gemisi, ihracat lideri küçük otobüsü Turkuaz’ın dış görünüşü ve iç dizaynı yenilendi. Ayrıca Turkuaz çevre dostu, Euro 4 emisyonlu yeni motoruna da kavuştu. Turkuaz’ın Isuzu motoru 1600-2600 rpm’de 190 beygirlik güç üretiyor. Yeni Turkuaz, şık iç dizaynı ve yeni ekipmanlarıyla kullanıcısına ve yolcularına daha fazla konfor sunmayı hedefliyor.

Yenilenen Turkuaz büyültülen ön camı, daha çekici ön ızgaraları, xenon farları ile şimdi çok daha şık ve modern bir görünümle piyasaya çıkıyor.

Minibüslerin ve büyük otobüslerin sahip oldukları farklı avantajları “Küçük Otobüs” konpesti içerisinde zekice harmanlayan Turkuaz, kısa ve orta mesafe yolcu taşımacılığında, hava alanı, turizm, personel ve öğrenci taşımacılığı alanlarında ideal bir iş ortağı olarak sektöre hizmet sunuyor. 31 koltuk sınıfının yaratıcısı Turkuaz, sektörün büyük otobüslerden beklediği konfor ve güvenlik seviyesini yakalarken, ancak bir minibüsün ulaşabileceği atikliği, ekonomiyi ve manevra kabiliyetini vaad ediyor.

Işıklandırılmış, geniş bagajı, özellikle havaalanı ve şehirlerarası taşımacılıkta hizmet verilen, bagajlı yolcuların tüm ihtiyaçlarına karşılık veriyor. 4,2 m3’lük bagaj kapasitesi 31 yolcuya rahatlıkla yetecek bagaj alanını sunuyor. Yeni Turkuaz’ın dikey yönde açılan amortisörlü yeni bagaj kapakları, kullanıcısına daha rahat ve kolay bir bagaj alanı kullanımı sunuyor.

Standart donanım olarak sunulan geniş, gölgeli ve çift katlı yolcu camları, Turkuaz’ın ferah iç dizaynı tamamlayarak, aracı şehir turları için ideal bir otobüs yapıyor. Turkuaz’ın kapasitesi 18000k/cal den 21000k/cal ye çıkartılan klima sistemi sayesinde şehir turları sıcak yaz günlerinde de aynı konforla devam ediyor. Kayak dolabı soketleri, önısıtıcısı ve güçlü ısı sistemi ise Turkuaz’ı kış turizimi için de mükemmel bir araç yapıyor.

Güvenlik açısından da bir çok yenilik yapılan Turkuaz’ da, ABS ve ASR fren sistemi, arka havalı süspansiyon sistemi ve ön/arka disk frenleri standart olarak sunulmaktadır. Günümüzde lüks binek araçlarda güvenlik açısından vazgeçilmez bir ekipman olan Immobilizer, Turkuaz otobüslerimizde de standart ekipman olarak Isuzu müşterilerine sunuluyor. Gene Turkuaz modellerinde ön sıradaki koltuklar için 3 noktalı, rahat kullanımlı yolcu koltuğu emniyet kemerleri standart güvenlik donanımı olarak verilmekte. Araç sahipleri dilerlerse 3 noktalı emniyet kemerlerini tüm yolcu koltuklarında opsiyon olarak tercih edebiliyor.

Müşteri taleplerinin dikkatle incelendiği yeni Turkuaz’ da yakıt tankı 160 litreden 190 litreye, direksiyon çapı 430mm den 460 milimetreye çıkartıldı.

Yenilenen, hacmi arttırılan şapkalıklarıyla artık yolcuların el bagajları da sorun olmaktan çıkıyor. Turkuaz’ ın geliştirilen bir diğer özelliği ise çok şık bir görünüme sahip olan multi setler. Geceleri Turkuaz rengi ledli aydınlatma sağlayan multi setler büyük otobüs hissi yaratıyor. Hem şoför hem de hostes için 2 ayrı dolap bulunduran Turkuaz’ da hostes dolabı ayrıca soğutucu olarak da kullanılabiliyor. Sınıfında sadece Turkuaz’ da bulunan 2 noktadan raylı yolcu perdeleri de hem görünüm hem de fonksiyon açısından çok daha verimli.

DÜNYANIN EN ÇOK ÜRETİLEN, EN UZUN ÖMÜRLÜ DİZEL MOTORU !!!
Isuzu, 4HK1 Motorunu dünyada gelişlen çevreci trendler ve düşlük işletim gideri ihtiyaçlarına paralel olarak dizayn etmiştir. Yeni nesil Isuzu motorları artan periyodik bakım aralıklarının yanı sıra düşlük yakıt tüketimiyle de ön plana çıkmaktadır. 4 silindirli sıralı direkt enjeksiyonlu, 5.2 litre hacminde, dünya dizel motor üretiminde daynıklılı¤ını ispatlamış.

Isuzu dizel motor, performansını ve torku artırmak amacıyla motor turbo ve inter cooler ile donatılmıştır ve kuru silindir gömlekleri ve krank mili ile birlikte dökme demir silindir bloğuna sahiptir. Common Rail yakıt enjeksiyon sistemi, AB regulasyonlarınca denetlenmesi gereken azot emisyonlarını minimum düzeye indiren su soğutmalı egzoz gazı devridaim sistemi (EGR) ve yanma odası değişikliği bulunmaktadır. Daha büyük motor hacmi common rail enjeksiyon sistemi ile birlikte 2600 devirde maksimumgüç çıkışını 155 HP veya 190 HP ve 1600 ile 2000 devir arasındaki sabit tork değerini Euro 4 emisyon gerekliliklerini karşılayan 419 Nm veya 513 Nm olarak artırmıştır.

Yeni nesil Isuzu Euro 4 Motorlarda DPD ve EGR Sistemleri kullanılmaktadır.

DPD (Dizel Partikul Tutucu) sistemi egzoz gazlarında bulunan partiküllerin (kurum, metaltoksitler) tutulmasını sağlar. Filtrede biriken kurum miktarı sınır değeri aştığında sistem, rejenerasyon denilen filtre içerisindeki kurumları yakma işlemini, otomatik olarak yapar.

DPD Sisteminin avantajları;

  • DPD, egzoz sistemine ilave bir filtredir ve oldukça hafiftir.
  • DPD Sisteminde Adblue gibi bir ilave sıvı maddesine ihtiyaç yoktur.
  • DPD Sisteminin sıca¤a karflı bir duyarlılı¤ı bulunmamaktadır.

EGR (Egzoz Gazı Devridaim Sistemi) sistemi sayesinde ise motor yük şartlarına bağlı olarak egzoz gazlarının belirli bir miktarı tekrar çevrime alınmakta, böylelikle özellikle azot emisyonlarının azaltılması sağlanmaktadır.
Turkuaz Tanıtım
Turkuaz Tanıtım
Copyright © 2011 Okur Otomotiv
Kurumsal | 2.El | İletişim